close

孫燕姿的最新留言


(Subject)HELLO FROM XINJIANG
(標題)來自新疆的問候 

DEAR EVERYBODY
親愛的大家

I AM IN XINJIANG. I FEEL THE INADEQUACY OF MY TYPING IN MANDARIN MEANS THAT I SHOULD TYPE IN CAPS. IT'S LIKE WHEN IN A LOSING ARGUMENT, YOU FIND YOURSELF TALKING LOUDER AND LOUDER.
我現在人正在新疆。我覺得我用華文並不是那麼確切表答出我的意思,那我就以大寫來表達一下。就像在爭吵時,比較劣勢的一方總是越說越大聲。

Today my friend chided me for being an erratic lousy Singaporean, always flitting in and out of my home country. BUT I argued that I was expending my talent overseas. Likewise, I could be blamed for not learning Mandarin as well as I should, but eventually, I would put the responsibility on my education, my friends and the environment which I grew up in. So I apologize, for not apologizing.
今天我被朋友責怪說我越來越不像新加坡人了,老是在新加坡進進出出逗留一小段時間。但是我必須要反駁,我可是在國外不斷使用我的天賦忙碌工作呢。同樣地,我華語沒有唸的很好也真的該被念了,不過最後我還是把這個責任丟回我求學過程、我的朋友們和週遭環境。所以呢,我為我死不認錯的個性道歉好了。

hmm, not relevant.
恩,扯蠻遠的。 

I've been trying to finish The Rule of Four (a fiction book). It isn't the greatest literary work but my short attention span does horrify me. Perhaps, as some might suggest, I am still a child. But I'm 29 YEARS OLD. Trust me, the thought process does alter over time. Hanging on to the tails of youth isn't on my mind at all.
這陣子我試著讀完 "四的法則" (一本小說)。也許這本並非多偉大的文學著作,但是我被我短暫的專注力嚇到了。也許就像某人說的,我仍然還是個小孩子一樣。但是,我已經29歲了。相信我,想法會隨著時間而變。我一點也不想抓住青春的尾巴。

What I might be trying to say, is that, this is the point of my life whereby I love. I might make mistakes here and there, and there might be things I would never ever get down to doing, and some things are worth the extra mile, and some are best left alone. At 29, I have learnt this. And....It took me quite a bit to learn this.
或許我試著想要告訴大家的,這就是我生命中最喜愛的時刻吧。在其他領域中我也會犯錯,也有一些事是我永遠無法專心去完成,有一些事是非常值得去做,有些則是最好丟著不管。在我29歲時,我終於了解到這些。而且...還是付出了許多才了解到這個道理。

The hard part, is deciding, which is which.
而最難的部份,就是決定那些事是要如何去面對。

And then suddenly you realise, it's not that hard.
然後突然間你也會領悟到,其實這並沒有那麼難。

heheheheh
嘻嘻嘻嘻 

I hope I have confused everyone of you.
我想我一定把大家都弄糊塗了。 

yz
燕姿


FROM http://www.yanzi.com.tw/

她說盡了我所要說的事
其他的就不用再說了

arrow
arrow
    全站熱搜

    vbnm1287 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()